Canlılar, Evren ve Uzay Hakkında 15 Çarpıcı Bilgi
I Fucking Love Science sayfasının içeriklerinden derlenen bu bilgiler, insana ve içinde yaşadığımız evrene dair oldukça ilginç bilgiler sunuyor. Tüm bunları biliyorken, bu gizemli evrende yaşıyor olmak sizi de heyecanlandırmıyor mu?

1. Astronotlara göre, uzay kurumuş et, sıcak metal ve kaynak dumanı gibi kokuyor.

2. Bizden 33 ışık yılı uzaklıkta, tamamen yanan buz ile kaplı bir gezegen var.

3. Eğer Andromeda Galaksisi çıplak göz ile görülebilir olsaydı, geceleri gökyüzünde Ay'dan 6 kat daha büyük gözükecekti.

4. Eğer dünyayı bir bilyenin boyutlarına getirebilseydik, kendi içinde kaybolup bir kara delik oluştururdu.

5. İnsan bedeninin %90 kadarını parıldayan kitle (yıldız tozu) oluşturuyor çünkü hidrojen ve helyum dışındaki tüm elementler yıldızlarda oluştu.

6. Gök bilimcilerin tahminlerine göre, her gün en az 275 milyon yeni yıldız oluşuyor.

7. Bu canlının adı Helicoprion. Bir çeşit köpek balığı olan bu hayvan 270 milyon yıl önce yaşamıştı ve yaklaşık olarak 7.5 metre uzunluğundaydı.

8. Güneş Sistemi'nin Samanyolu etrafında bir tur atması ancak 275 milyon yılda gerçekleşebiliyor. Yani dünya en son şu anki pozisyonundayken, dinozorlar daha yeni yeni oluşuyordu.

9. Bazı hayvanlar kış aylarında tamamen donabilirler ve havalar ısındığında yaşamlarına sağlıklı bir şekilde devam ederler.

10. Aerojel (havalı pelte) yeryüzünde en düşük yoğunluğa sahip katı maddedir. Aerojelin %96'lık kısmı havadan oluşur.

11. Mars'ta bulunan Olympos Dağı 27 kilometre yüksekliğinde. Yani Everest Dağı'ndan 3 kat daha yüksek.

Mars'ta bulunan Olympos Dağı 27 kilometre yüksekliğinde. Yani Everest Dağı'ndan 3 kat daha yüksek. Olympos o kadar yüksek ki, bu dağın zirvesi Mars'ın atmosferi dışına çıkıyor.

12. Eğer yeterli teknolojiye sahip bir teleskop yapılabilseydik ve yeterli büyüklükte bir ayna 22 ışık yılı uzaklığa yerleştirilseydi, Apollo'nun uzayda yaptığı keşifleri önümüzdeki yıl gerçek zamanlı olarak izleyebilirdik.

13. Uyanık olduğu esnada, insan beyni küçük bir ampulü yakacak kadar elektrik üretiyor.

14. Bugün televizyonunuzdaki parazitin %1 kadarı, 13.7 milyar yıl kadar önce gerçekleşen Büyük Patlama'dan kalma Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işıması'ndan kaynaklanmaktadır.

15. İnsan kanında bulunan demir bundan milyonlarca yıl önce, milyarlarca ışık yılı uzaklıktaki yıldızlarda oluştu.