0

Tüm ama tüm canlılar temel olarak ışık ve Atom ve möleküllerin en dış katmanını oluşturan elektronlarının oluşturduğu elektrik enerjisini kullanıyorlar. Çünkü atom çevresindeki elektronlar çekirdekteki protonlarla aralarında elektromanyetik bir alan oluşturan foton yani ışıkla oluşturdukları enerji etkileşimidir. bu yüzden kimyasal dediğimiz elektron bağları esasen elektriksel olaylardın. Hani iyonlaşmayı düşünün. Fotonlar yani ışıkta elektronların enerji seviyelerini değiştrip, onlara enerji yükleyerek bağ yapmalarını sağlıyor. kırılan bağlardan yine ışık salınıp hücre içi enerji, ısıda sağlanmış oluyor. Fotosentez olayıda bu şekilde bağlar oluşturup diğer canlıların sisteminde dönüştüreceği mölekülleri oluşturuyorlar. Şeker ve daha küçülmüş hücrenin kullanacağı glukoz böyle hazır bir canlının kullanacağı durumdur. ve glukoz atp ye çevrilirkende ve adp ye dönüşürkende ortama ışık yani foton yayılır. Yani esas enerji kaynağı fotonlar ve elektrik enerjisidir. Canlılar sadece atp kullanarak enerji oluşturmazlar tüm kimyasal faaliyetlerden enerji açığa çıkan kullanışlı bir sistemdir. Böylece kimyasal ama temelinde elektriksel metabolik faaliyetlerin olabilmesi için, elektronlara enerji yükleyip enerji seviyesini değiştrip bağ yapabilecekleri vücüt ısısı yani fotonların taşıdığı ısı korunmuş olur. Yani vücut ısısı sadece entropik bir atık deyil gerekli fotonik enerjidir. Vücüdumuz neden 36.5 derece ısısını koruyor? 26 derecede ise anaestezik bir duruma geliyor. çünkü metabolik faaliyetler için enerji düşüyorda ondan. biliriz hepimiz tarlalara ekilen tohumlar bahar ısısında yapılıyor. Nükleer füzyon ve füsyon çekirdek enerjisinden açığa çıkar füzyon için 100 milyon derecelik ısı gerekli. füsyonda atomların özellikle uranyuma yavaşlatılmış nötronu çekirdeğe sokarak atomun kararsızlaştırılıp bölünmesiyle ortaya çıkar. bunlar çok büyük enerjilerdir zaten sistemi paramparça eder. ona kimyasal bağmı dayanmaz. Çekirdek enerjileri nükleer santrallerde zor kontrol ediliyor. Füzyon yani hidrojen birleşmesi takomak gibi çok korunaklı bir sistemde çok çok kısa zamanlı başarılabiliyor. Çinde ve dünyada bilim bir yolunu bulmaya çalışıyor. Canlıların karbon temelli olmasının bir nedenide karbonun çok farklı bağlar yapabilmesidir. Ama farklı evren ortamlarında farklı mölekülleri kullanabilen canlılar olabilir. Ortamda belirleyici önemli etmendir.

Yunus Ilik 3 yıl önce 0