Başınıza Yağan Aşındırıcı Formül Nitrik Aside Merhaba Deyin
Asit yağmuru kulağa kötü geliyor ancak bir kısmı aslında çok iyi.

Nitrik asit, insanların ticari pazarlarda kullanmak üzere doğadan çaldığı birçok bileşikten biridir. Biraz nitrik asit toplamak için dışarı çıkacak olsaydınız, formül atmosferde bir araya gelip su damlacıkları üzerinde Dünya'ya indiğinden, yağmur iyi bir başlangıç olurdu.

Nitrik asit olan renksiz sıvı, yeterince güçlü konsantrasyonlarda, keskin bir koku ile birlikte sarı veya kırmızı dumanlar çıkarır. Gökten fark edilmeyecek kadar zararsız konsantrasyonlarda düşerken, en saf haliyle oldukça aşındırıcı olabilir.

Nitrik asit formülü

Nitrik asit formülü HNO₃ olup, hidrojen, nitrojen ve oksijeni temsil eder. Bu, nitrik asit formülünü daha basit formüllerden biri yapar ve yapısal olarak, üç oksijen molekülünden birine çift bağlı olan bir merkezi nitrojen molekülünden oluşur.

Dolayısıyla, nitrik asit formülündeki diğer iki oksijen molekülü, başkalarıyla bağ oluşturmaya uygundur (oksijen, dış halkasını tamamlamak için iki elektrona ihtiyaç duyduğundan iki bağ oluşturabilir), bu nedenle bunlardan birine hidrojen eklenir.

Nitric acid formula

Nitrik asidin yapısı.

Nitrik asit tehlikeli midir?

Nitrik asitle ilgili risk derecesi, onunla karşılaştığınız duruma bağlıdır. Daha önce de belirttiğimiz gibi, nitrik asit bazı yağmur damlalarında bulunur, ancak geri kalan her şeyle karıştığından zararsızdır.

Ancak, nitrik asidi en saf haliyle alırsanız, en güçlü yedi asitten biri olarak kabul edilen şeye sahip olursunuz. Nitrik asit, gübrelerden boyalara ve patlayıcılara kadar her şeyde kullanılır ve bu ortamlardaki fabrika çalışanları, maruz kalmanın neden olduğu yaralanma ve hastalıkları önlemek için uygun özeni göstermelidir.

Nitrik asit nereden gelir?

Nitrik asit formülü atmosferimizde, yıldırımın kimyasal reaksiyonu kolaylaştırdığı Dünya yüzeyinin çok üzerinde, bir araya gelir. Yıldırımlar bunu yapabilirler çünkü moleküler bağları ayırabilirler ve nitrojen moleküllerinin oksijen gibi diğerleriyle bağlanması için yer açabilirler.

Yağmur yağdıkça, nitrik asit gezegenin yüzeyine iner ve burada bitki büyümesini destekleyen nitratları oluşturmada toprağımıza yardımcı olur.

Bu yüzden, bir sonraki yağmur yağdığında, biraz yukarı bakın ve teşekkür edin. Yağmurdaki asit her zaman bir felaket filminin konusu değildir, çoğu zaman gezegen için bir kazançtır.