Yeni Makale Haydut Gezegenleri Kullanarak Galaksiyi Kolonileştirme Rehberini Sunuyor

Yıldızlar arası seyahatin zorlukları oldukça fazla. Fakat bir bilim insanı, yıldızlar arasında hareket etmenin daha kolay (ancak daha yavaş) bir yolunu önerdi: serbest yüzen gezegenlerin bizi taşımasına izin vermek. Eğer haklıysa, bu evrenin başka yerlerinde yaşam arama şeklimizi değiştirebilir.

Bilim kurgunun yıldızlar arasında geçiş yapmayı kolay göstermesi, uzaylıların neden bizi ziyaret etmediğine dair soruları derinleştiriyor. Ancak gerçek muhtemelen çok daha zor. Warp sürücüleri ve diğer ışıktan hızlı seçenekler neredeyse imkansız olabilir. İnsanları ışık hızının yeterli bir kısmı hızında taşıyabilecek bir uzay aracı bile akla gelemeyecek miktarda enerji tüketecektir.

En yakın yıldız sistemine ulaşmanın yüzlerce yıl alacağını düşünürsek, herhangi bir yıldızlararası gemi, transit halinde kendi kendine yeten bir medeniyet yaratacak binlerce mürettebatı taşıyacak kadar büyük olmalıdır. Uygun büyüklükte bir şey inşa etmek, çok gelişmiş bir uygarlığa bile ağır bir maliyet yükler, ancak Houston Community College'den Irina Romanovskaya'nın alternatif bir önerisi var. Romanovskaya, International Journal of Astrobiology'de bir gezegenden diğerine otostop çekme olasılığını araştırıyor.

Serbest yüzen veya haydut gezegenler olarak bilinen bazı gezegenlerin,  eşlik eden bir yıldız olmadan uzayda seyahat ettiğini biliyoruz. Bazıları yıldız sistemlerinin iç dinamikleri tarafından atılmış, bazıları ise bağımsız olarak oluşmuş olabilirler. Bu tür gezegenler ara sıra bir yıldız sisteminin yakınından ve hatta içinden geçeceklerdir, tıpkı Oumuamua ve Borisov kuyruklu yıldızlarının bizim gezegenimize son yıllarda ve W0720 yıldızının 70.000 yıl önce yaptığı gibi.

Romanovskaya, bu tür yakın geçişlerin bu yıldız sistemi içindekiler için fırsatlar sunacağını savunuyor. Bu medeniyetler; “Büyük nüfusları yıldızlar arası mesafelere taşımak için uzay aracını kullanırken büyük olasılıkla ciddi veya aşılmaz teknik sorunlarla karşılaşacaklardır.” diye yazıyor.

Oysaki gemiye atlayabilir ve gezegenin başka bir yıldızın yanından geçmesini bekleyebilirler. Oraya ulaşmak için yıldıza nispeten yakın ve geçen gezegene kabul edilebilir derecede yakın yörüngeye sahip Sedna gibi küçük bir gezegende geçici olarak ikamet edebilirler.

Ayrıca, yıldız sistemlerinin gezegenleri fırlatması için en olası zamanlar, başlangıç ve bitiş zamanlarıdır. Ölmekte olan bir yıldız sistemine hapsolmuş bir uygarlık için, kırmızı süper deve dönüşen yıldızın fırlattığı bir gezegene binmek hayatta kalmanın tek yolu olabilir.

Elbette zorluklar var. Serbest yüzen gezegenleri yönlendirmek imkansıza yakın derecede zor olurdu. Doğrudan en yakın gelecek vaat eden yıldız sistemine gitmek yerine, daha uzak bir yıldıza çok daha uzun bir yolculuk olur ve ilk yaklaşılacak birkaç yıldız pek cazip olmayabilir.

Yıldızlar arasındaki dondurucu soğuk ve kozmik radyasyon, böyle bir gezegenin yüzeyini yaşam için oldukça uygunsuz hale getirecektir. Öte yandan Romanovskaya, nükleer gücün iç mağaraları rahatça ısıtabileceğini savunuyor. Medeniyetleri on binlerce yıl sürdürmek için ihtiyaç duyulan unsurların ise tamamı olmasa da çoğu, kolonicilerin bıraktığı dünyadan alınmak yerine doğal olarak mevcut olacaktır. Yerçekimi bile sağlanacaktır.

Romanovskaya haklıysa, dünya dışı yaşamı nerede arayacağımız konusundaki varsayımlarımızı yeniden düşünmemiz gerekiyor. Şu anda, uzaydan gelen radyo yayınına benzer bir şey tespit edersek – örneğin 1977 “Wow! Signal” veya Proxima Centauri'den geldiği anlaşılan 2019 BCL1 - aynı yere bakmaya devam ediyoruz. Ancak, radyo verilerinin analiz edilmesi genellikle yıllar aldığından, o sırada serbest yüzen bir gezegen bizim bakış açımızdan hareket etmiş olabilir. Bu tür takip araştırmalarının kapsamını genişletmemiz gerekebilir.

Çalışma aynı zamanda, genellikle “neden burada değiller” olarak ifade edilen Fermi Paradoksu hakkında ilginç bir dönüş sağlıyor. Galaksiyi kolonize etmeye yönelik çoğu senaryo, yavaş kolonizasyonun bile eninde sonunda yaşanabilir her dünyayı kapacağını varsayıyor. Ancak haydut gezegenler tarafından ulaşım o kadar yavaş olabilir ki galaksinin çoğu, özellikle dış kenarlara doğru, milyarlarca yıl boyunca keşfedilmemiş kalabilir.

Bu içerik IFLSCIENCE'da yayınlanmıştır.