“Tasarım Virüsler” Kansere Karşı Mücadele için Bağışıklık Sistemini Uyarıyor
İsviçre Cenevre Üniversitesi (UNIGE) ve Basel Üniversitesi”nden İsviçreli bilim insanları, kanseri hedef alan yapay virüsler ürettiler.

Bu "tasarım virüsler", bağışıklık sistemini uyarır ve tümörle savaşmaya yardımcı olması için öldürücü hücrelerin gönderilmesini sağlar. Nature Communications dergisinde yayınlanan sonuçlar, yenilikçi kanser tedavilerinin temelini oluşturuyor.

Çoğu kanser hücresi, vücudun savunma mekanizması olan bağışıklık sistemi ile yalnızca sınırlı sayıda reaksiyona girer ve böylece önemli ölçüde bir direnç olmadan büyür. Buna karşın, viral enfeksiyonlar vücudun alarm sinyallerini serbest bırakmasına ve bağışıklık sisteminin işgalcilere karşı savaşmak için mevcut olan tüm araçları kullanmasına neden olur.

Güçlendirilmiş Savunmalar

İmmünoterapiler uzun yıllardır kanseri tedavi etmek için başarıyla kullanılmaktadır; Vücudun savunma sistemini "etkisiz hale getirir" (disinhibitör) ve böylece kanser hücrelerine karşı sürdürülen çalkantılı mücadeleyi güçlendirir. Ancak bağışıklık sistemini, kanser hücrelerine karşı özel ve bütünüyle savaşmak için harekete geçirmek, uzak bir hedef olarak kalıyordu.

Görsel: Modifiye bir lenfositik choriomeningitis virüsü (LCMV).

Araştırmacılar, şimdi tam olarak bunu yapabilecek yenilikçi tasarım virüsleri üretmeyi başardı. Bu araştırma ekibi, Basel Üniversitesi Biyotıp Ana Bilim Dalı'ndan Profesör Daniel Pinschewer ve Profesör Doron Merkler tarafından Tıp Fakültesi İlaç Fakültesi İmmünoloji bölümü ve UNIGE tarafından yönetildi.

Araştırmacılar hem kemirgenleri hem de insanları enfekte edebilen (enfeksiyona sokabilen) lenfositik choriomeningitis virüsüne (LCMV) dayalı yapay virüsler inşa etti. Fareler için zararlı olmamasına rağmen, viral enfeksiyonlara özgü alarm sinyallerini bıraktılar. Virologlar, aksi takdirde sadece kanser hücrelerinde bulunan bazı proteinleri virüs içine entegre etti. Tasarım virüsü ile enfeksiyon, bağışıklık sisteminin bu kanser proteinlerini tehlikeli olarak tanımasını sağladı. Alarm sinyallerinin ve kanser hücresi proteininin benzersiz kombinasyonu bağışıklık sistemini, öldürücü hücreler olarak da bilinen, protein yoluyla kanser hücrelerini teşhis edip başarılı bir şekilde yok eden güçlü bir sitotoksik T-lenfosit ordusu yaratmaya teşvik etti.

Yeni Kanser Tedavileri İçin Umut

Kanser hastaları için mevcut tedaviler, son birkaç yıldır büyük bir gelişme göstermiştir. Bununla birlikte, araştırmacılar rapor ettiği gibi, mevcut tedaviler birçok kanser çeşidiyle mücadele için halen yetersizdir. Çalışmanın üst düzey yürütücüleri, Profesör Doron Merkler ve Profesör Daniel Pinschewer, "Yeni bulgularımızın ve teknolojilerimizin yakında kanser tedavisinde kullanılacağını umuyoruz ve bu nedenle başarı oranlarını daha da artırmaya yardımcı olmayı amaçlıyoruz." dedi.

Bu umut verici tasarım virüsü, UNIGE'ye, Üniversite Hastanesine, Uygulamalı Bilimler ve Sanat Üniversitesi’nden Cenevreli Araştırmacılara endüstriyel ve finansal ilişkilerinin yanı sıra tavsiyeler sunan Unitec aracılığıyla patent altına alındı.

Prof. Doron Merkler Research Group