Jüpiter Yeni JWST Görüntülerinde İnanılmaz Görünüyor
Halkalar, aylar, auroralar ve atmosferik ayrıntıların tümü JWST'nin en son görüntü yayınında kendini gösteriyor.

JWST'den Jüpiter'in ilk görüntüleri devreye sokma aşamasındandı ve inanılmaz kızılötesi kalite sağladı. Ancak bu görüntüler, gaz devinin yakın zamanda yayınlanan ilk gerçek bilimsel görüntüleriyle karşılaştırıldığında soluk kalıyor. Yeni yayınlanan gözlemler öyle bir ayrıntı düzeyine sahip ki, sadece Jüpiter'in çalkantılı atmosferindeki yapıları görmekle kalmıyor, gezegenin halkalarını, bazı aylarını ve hatta auroralarını da görebiliyoruz. Görüntüler tek kelimeyle olağanüstü.

JWST, evreni bizim göremediğimiz kızılötesi ışıkta gözlemler. Bu görüntülerdeki renkler, üç farklı filtreden görebildiğimiz renklere eşlenir. Mavi, en kısa kızılötesi dalga boyuna sahiptir ve kırmızı ile izlenen daha uzun dalga boyuna kıyasla daha sıcak alanlardır.

The glorious image of Jupiter by JWST. Image Credit: NASA, ESA, Jupiter ERS Team; image processing by Judy Schmidt

JWST’den Jüpiter'in muhteşem görüntüsü.

Yukarıdaki Jüpiter'e odaklanan görüntüde, auroralar ve bazı yüksek irtifa sisleri kırmızıyla haritalanmıştır. Daha derin bulut katmanları ve sisler yeşil veya sarı renktedir. En derin kısımlar mavidir. Beyaz bölgeler, Büyük Kırmızı Leke'nin merkezi gibi, yansıyan güneş ışığından kaynaklanmaktadır.

Annotated image of the inner jovian system taken on July 27, 2022. Image Credit: NASA, ESA, Jupiter ERS Team; image processing by Ricardo Hueso (UPV/EHU) and Judy Schmidt

27 Temmuz 2022'de çekilmiş iç Jovian sisteminin açıklamalı görüntüsü.

Yukarıdaki geniş görüntüde, sadece Jüpiter'i değil, aynı zamanda volkanik ay Io'dan bir kırınımı, gaz devinin çok ince halka sistemini ve Güneş Sistemi'ndeki en hızlı ikinci ve üçüncü aylar olan iç ayları Amalthea ve Adrastea’yı da görebiliyoruz. Peki etrafındaki bulanık noktalar? Bunlar, Güneş Sistemi'ndeki en büyük gezegenin arka planına giren uzak galaksiler.

JWST'nin uzaya ulaşması on yıldan fazla sürmüş olabilir, ancak şimdi gördüğümüz tüm bu inanılmaz görüntüler beklemeye değer.