Bu Video, Bir Topu Diğer Gezegenlere Ne Kadar Uzağa Atabileceğinizi Gösteriyor

Şimdi Ay'da bir beyzbol topu attığınızı hayal edin. Ay'da o topu 57 metre yüksekliğindeki eğik Pisa Kulesi'nin üzerinden çok rahat bir şekilde fırlatabilirsiniz.

Tamam, şimdi Satürn'de olduğunuzu hayal edin. Bunu hayal etmesi biraz daha zor, değil mi? Hiç kimse orada bulunmadı, elimizdeki bilgiler çok daha az.

Neyse ki, astronom James O'Donoghue sizin için bunun tüm matematiğini yaptı ve her gezegenin yanı sıra Plüton ve Ay için bir top atışını gösteren video bile yaptı. Video için aşağıya bir göz atın:

O'Donoghue, "Şu anda uzayı yalnızca görüntüler ve video aracılığıyla deneyimleyebiliyoruz, bu nedenle bu video stili, deneyime daha fazlasını, yani bu diğer dünyalar üzerindeki kuvvetlerin hissini anlatabilemek için tasarlandı" dedi.

İnternetteki çeşitli kaynaklara göre (çoğunlukla beyzbol kaynakları) bu topu ortalama bir insanın antrenman yapmadan atabileceği maksimum hızda atıyoruz.

Oradan, yerçekimi topun ne kadar uzağa gideceğini belirler. Bir gezegenin yerçekimi, kütlesinden kaynaklanır - daha büyük nesneler daha güçlü yerçekimine sahiptir - ancak yoğunluk da kritik bir rol oynar.

O'Donoghue, "Örneğin Satürn, Dünya'dan 95 kat daha fazla kütleye sahiptir, ancak Güneş Sistemindeki en az yoğun gezegendir," dedi. "Dolayısıyla, [Satürn'ün] kenarlarındayken, sizi çeken yerçekimi kuvveti aslında Dünya'dakinden daha zayıf."

Ayımızın sadece üçte ikisi çapında olan Pluto'nun yerçekimi o kadar zayıftır ki, beyzbol topunuz 140 metre yüksekliğindeki Büyük Giza Piramidi'ni rahatlıkla geçebilir.

Yani, Pluto'daki top Dünya'dakinden 16 kat daha uzağa gider.

O'Donoghue, videonun 'gerçek zamanlı' olarak oynatıldığını ve her top atışının ne kadar süreceğini gösterdiğini söyledi.

Bu makale ilk olarak Business Insider tarafından yayınlanmıştır.