Bilim İnsanları, Uzaylı Medeniyetlerle Bağlantı Kurmanın 400.000 Yıl Alabileceğini Söyledi

Fermi Paradoksu şu kafa karıştırıcı soruyu ortaya koyuyor: Eğer insanlar özel değilse ve kozmosta medeniyetler ortaklaşa yükselebiliyorsa, neden hala başka birini bulamıyoruz? Yeni bir makalenin cesur bir cevabı var. Dışarıda on binlerce medeniyet olsa bile, başka biriyle konuşma şansına sahip olmak için binlerce yıl hayatta kalmaları gerekiyor. Dürüst olmak gerekirse, Fermi Paradoksu için bazı ilgili çözümler var, bu yüzden sadece beklemek o kadar da kötü görünmüyor.

The Astrophysical Journal'da bildirildiği üzere, araştırmacılar Wenjie Song ve He Gao, orada iletişim kuran dünya dışı zeki uygarlıkların (CETI'ler) sayısını iki parametre kullanarak tahmin ettiler: bir karasal gezegende yaşamın ortaya çıkma olasılığı ve gezegenin ev sahibi yıldızının evriminin hangi aşamada olduğu.

İki araştırmacı, CETI'lerin nadir veya yaygın olduğu dokuz senaryo oluşturdu. Eğer CETI'ler nadirse (tüm Samanyolu boyunca 110'luk bir sırada) o zaman iletişim kuran bir uygarlık, bir başkasından bir sinyal almadan önce 400.000 yıl hayatta kalmak zorunda kalabilir. Yaklaşık 43.000 CETI ile en iyi durum senaryosunda, iletişim kuran bir medeniyetin ilk kozmik merhabasını alması en az 2.000 yıl alacaktı.

Pekin Normal Üniversitesi'nden yazarlar makalede, “Sinyal alamamamızın nedeni, insanın iletişim ömrünün şu anda yeterince uzun olmaması olabilir. Bununla birlikte, nüfus sorunları, nükleer imha, ani iklim değişikliği, haydut kuyruklu yıldızlar, ekolojik değişiklikler vb. gibi birçok potansiyel aksama nedeniyle medeniyetlerin yaşam süresinin büyük olasılıkla kendi kendini sınırladığı (Kıyamet argümanı olarak bilinir) önerilmiştir. Kıyamet günü argümanı doğruysa, bazı karamsar durumlar için insanlar yok olmadan önce diğer CETI'lerden herhangi bir sinyal almayabilir." şeklinde yazdılar.

Son birkaç yılda Fermi Paradoksuna olasılığa dayalı yaklaşımlar öne sürüldü, bu da diğer medeniyetler için mevcut arayışımızın hala çok sınırlı olduğunu ve bu şekilde kalabileceğini düşündürüyor. Sonuçta, biri bizi arıyorsa, bazı Dünya sinyallerini gerçekten tespit etmek için galaksinin çok küçük bir bölgesinde olmaları gerekirdi. Bununla birlikte, ekipler olasılıklarında büyük belirsizlikler olduğunu kabul ediyor, bu yüzden uzaylılarla er ya da geç iletişim kurma şansı olabilir.

Yazarlar, "Karasal gezegenlerin ne kadarının yaşam doğurabileceği oldukça belirsiz ve yaşam sürecinin bir CETI'ye dönüşmesi ve uzaya algılanabilir sinyaller gönderebilmesi oldukça tahmin edilemez." diye açıklıyor.

Ancak büyük belirsizlik, diğer şekilde de çalışır, orada çok az CETI olabilir. Ve bizimle konuşmak isteyip istemediklerini kim bilebilir. Belki de karanlık ormanlar hipotezi her şeye rağmen doğrudur.