2 İnanılmaz Nadir Dış Gezegen, Bize Merkür Hakkında Bilgi Verebilir

Gökbilimciler, Dünya'dan sadece 130 ışık yılı uzaklıktaki turuncu bir cüce yıldızın etrafında beklenmedik bir hazine keşfettiler.

Bu ikisi süper- Merkürler, tespit edilmesi o kadar zor olan bir tür ötegezegen ki, yeni keşifler de dahil şimdiye kadar sadece sekiz tanesi tanımlanabildi.

Ötegezegenlerin tümü, bilinen canlı yaşamı için ev sahibi yıldızına çok yakındır, ancak keşif, süper Merkür ötegezegenleri ve Güneş Sistemi'ndeki Merkür'ün kendisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için şimdiye kadarki en iyi laboratuvarı temsil ediyor.

Portekiz'deki Astrofizik ve Uzay Bilimleri Enstitüsü'nden (IA) astrofizikçi Susana Barros, "İlk kez iki süper Merkür içeren bir sistem keşfettik" diyor. "Keşif, bu gezegenlerin nasıl oluştuğuna dair ipuçları elde etmemizi sağlıyor, bu da bazı olasılıkları dışlamamıza yardımcı olabilir."

Dış gezegenleri bulmak zordur ve olanları bulmak daha da zordur. Şu anda gökbilimciler iki ana yönteme güveniyorlar: geçiş yöntemi ve radyal hız yöntemi.

Geçiş yöntemi için, gökbilimciler bir yıldızın ışığında çok soluk, düzenli eğimler arayacaklar.

Radyal hız yöntemi, yıldız, yörüngedeki bir ötegezegenin yerçekimi kuvvetiyle çekilip yerinde "sallanırken" bize ulaşan ışığın dalga boylarındaki değişiklikleri arar.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu sinyallerin ikisi de – transit ve radyal hız – çok küçüktür. Daha büyük ötegezegenler tarafından yaratılan daha büyük sinyalleri algılamamız daha olası.

NASA'nın geçiş yöntemini kullanan ötegezegen avcısı teleskobu TESS, ilk olarak birkaç yıl önce HD 23472 yıldızının yörüngesinde dönen iki ötegezegen tespit etti ve sonraki gözlemler onların varlığını doğruladı. Diğer iki ötegezegen adayı da tespit edildi.

Barros ve ekibi, küçük gezegen yarıçapı boşluğunu anlamaya çalıştıkları için HD 23472 sistemine daha yakından bakmak istediler. Onaylanmış iki ötegezegen bu boşluğun yüksek tarafındaydı ve iki aday daha küçük taraftaydı.

Gökbilimciler, farkın bir atmosferin varlığında veya yokluğunda olabileceğinden şüpheleniyorlar. Bu hem geçiş hem de radyal hız verileriniz varsa, bir dış gezegenin yoğunluğunu hesaplayarak çıkarılabilir.

Bir yıldızın ışığının ne kadarının bir ötegezegen tarafından engellendiğini söyleyen geçiş verileri size onun boyutunu verebilir. Bir ötegezegen tarafından bir yıldıza uygulanan yerçekimi çekimini size söyleyen radyal hız verileri size kütlesini verebilir. Yoğunluk bu iki ölçüm kullanılarak hesaplanabilir.

2 iç ötegezegen yüksek yoğunluklara sahiptir. Bu, diğer gezegenlere kıyasla büyük bir çekirdek ve küçük bir manto ile bileşimde Merkür'e benzer olabileceğini düşündürmektedir.

Merkür'ün neden böyle olduğunu bilmiyoruz; Güneş Sistemi'nin erken dönemlerinde, bir şeyle çarpışmış olabilir veya Güneş'in ısısı bir demetini buharlaştırmış olabilir.

İkisini bir arada bulmak, çarpışma gibi tek seferlik bir olayın olası olmayabileceğini gösteriyor.

İki aday süper Merkür'ün atmosfere sahip olup olmadığı belli değil; öğrenmek için daha güçlü bir teleskopa ihtiyacımız olacak.

Şu anda yapım aşamasında olan büyük teleskopların sayısı göz önüne alındığında, umarım çok fazla beklemeyeceğiz.