Solucan deliğinden çık, sağa dön 100 metre sonra göreceksin
Yapılan araştırmalara göre Samanyolu Galaksisi‘nin ortasında başka bir galaksiye açılan kocaman bir kapı olabilir.

Bilim adamlarına göre galaksimizin ortasında solucan deliği içerebilecek boyutta karanlık maddeler var. Solucan deliği ya da diğer adıyla Einstein-Rosen Köprüsü adı verilen bağlantılarda, uzay ve zaman o kadar bükülür ki uzak noktalar birbirine yaklaşır ve bir kısayol oluşur.

Einstein Genel Görelilik kuramında solucan deliklerini öngörse de onları kullanarak nasıl seyahat edileceğini ne yazık ki kimse bilmiyor. Çoğu bilim adamına göre uzayda doğal bir şekilde bulunmaları mümkün değil.

Öbür tarafta da bir tünel yaratacak kadar büyük bir uzay zaman bükülmesini yaratacak zaman bükülmesine ancak bir Nötron yıldızı gibi büyük bir kütleye sahip bir gökcismi sebep olabilir. Fakat İtalya’nın Trieste şehrinden astrofizikçiler Samanyolu’nun ortasında karanlık maddenin bir kapı yaratmış olmasının matematiksel olarak mümkün olduğunu söylüyor. Profesör Paulo Salucci’ye göre bu solucan deliği galaksinin boyutunda bile olabilir.

Profesörün dediğine göre buldukları sonuçlar Christopher Nolan’ın yönettiği Interstellar (Yıldızlararası) filmindekine şaşırtıcı bir yakınlık taşıyor. Aynı zamanda Salucci’nin söylediğine göre bu solucan deliği aynı filmdeki gibi seyahat için kullanılabilir. Nolan’ın filmi için teorik fizikçi Kip Thorne teknik yardım sağlamıştı. Profesör Salucci yapmaya çalıştıkları şeyin filmdeki ‘Murph’ karakterinin üzerinde çalıştığı denklemi çözmeye çalışmak olduğunu ifade etti.

“Elbette film çıkmadan önce denklemi çözmüştük.” diye ekleyen profesör, “Galaksimizin kesinlikle bir solucan deliği olduğunu tabi ki söylemiyoruz, ama teorik modellere göre bu hipotezin doğru olma ihtimali var.”