Kaliforniya Kıyılarında Dev 'Hayalet Denizanası' Görüldü

Dev deniz canavarı avını 10 metre uzunluğunda ağız kollarıyla yakalar.

Bir denizaltı ile keşif yapan bilim insanları, California, Monterey Körfezi'nin derin sularında gizlenen dev bir hayalet avcının büyüleyici görüntülerini filme aldılar.

Dev hayalet denizanası (Stygiomedusa gigantea), Monterey Bay Akvaryumu Araştırma Enstitüsü'nden (MBARI) deniz biyologları tarafından, etrafında dolanan uzun, kadifemsi "ağız kolları" ile sakin bir şekilde yüzerken 975 metre derinlikte görüntülendi. MBARI bilim adamları, binlerce denizaltı dalışı boyunca, bu bulunması deniz anasını sadece 9 kez tespit edebildi.

MBARI yaptığı açıklamada, "Dev hayalet deniz anası ilk olarak 1899'da görüldü. O zamandan beri bilim insanları bu hayvanla, sadece yaklaşık 100 kez karşılaştılar" dedi.

Gezegendeki en büyük denizanaları arasında yer alan dev hayalet, Kuzey Kutbu hariç tüm dünya okyanuslarının en derin yerlerinde görüntülendi. Buna rağmen MBARI, genellikle insanların veya uzak denizaltıların erişemeyeceği kadar derinlerde yaşadığından, bu yaratığın görülmesinin hala nadir olduğunu söylüyor.

MBARI, bu derin deniz sakininin baş kısmının yaklaşık 1 metre genişliğinde, ağız kollarının ise 10 metre civarında bir uzunlukta olduğunu belirtti.

Hayalet denizanası hakkında pek bir şey bilinmiyor, ancak bilim adamları, peşinden gelen gevşek eşarplar gibi akan ağız kollarını avlarını tuzağa düşürmek ve onları ağzına çekmek için kullandığını düşünüyor. Hayvanın hafifçe parlayan turuncu bir kafası var ve genel olarak okyanusun zifiri karanlık derinliklerinde yaşıyorlar.

Günümüz teknolojisindeki uzaktan kumandalı denizaltıların kullanılmasından önce, bilim adamları derin deniz canlılarını yakalamak için genellikle trol ağlarını kullandılar. Bu yöntem birçok derin deniz canlısını incelemek için ideal olabilir, ancak derin deniz denizanası bunlardan biri değil.

Bu ağlar balık, kabuklular ve kalamar gibi sağlam canlıları araştırmak için faydalı olabilir. Ama jölemsi hayvanlar, trol ağlarında kalmazlar ve jelatinimsi yapışkan bir şekilde ayrışırlar.

Denizanası, derin denizlerde bulunan en yaygın canlılardan biridir. Vücutlarının jölesimsi yapısı inanılmaz yüksek basınçlara dayanmalarını sağlar. Bununla birlikte, ‘beyinleri olmayan’ bu yaratıklar hakkında keşfedilmeyi bekleyen hala çok şey var. Bir zamanlar denizanasının derin deniz ekolojisinde büyük ölçüde önemsiz olduğu varsayılmıştı, ancak MBARI araştırmacıları tarafından 2017 yılında yapılan bir araştırma, bu cnidarians'ın aslında karanlık derinliklerdeki en önemli yırtıcı hayvanlar arasında olduğunu, kalamar gibi kafadanbacaklılarla ve balıklarla ekolojik rekabet halinde oldukları gösterildi.

Araştırma, WordsSideKick.com'da yayınlandı.