Jüpiter'in Muhteşem Yeni Görüntüleri Gerçek Renklerini Ortaya Çıkardı
NASA'nın Juno'su tarafından yakalanan görüntüler, orada olsaydık göreceklerimizi simüle etmek için işlendi.

Bu yaz, bir vatandaş bilim insanı, gezegenin üzerinde uçuyor olsaydık, gözlerimizin göreceğine benzeyen birkaç Jüpiter görüntüsünü yayınladı. Ve muhteşemler. Daha geniş görüntüler, Jovian atmosferinin kremlerini, kahverengilerini, beyazlarını ve kırmızılarını gösteriyor, ancak bu görüntülerde, kremden mavimsi renklere kadar atmosferin girdapları eşit derecede hayret verici olmasına rağmen, daha az renkli bir bölge var.

"Gerçek renk" işleme, astronomik görüntüleri çıplak insan gözünün görebileceğine benzer bir şeye dönüştürmek için kullanılan yaklaşımdır. Uzay araçları, robotik kaşifler ve teleskoplar, odakları görünür ışık olsa bile, çoğu zaman gözümüzün alacağından daha fazla dalga boyunu yakalayan farklı filtrelere sahiptir. Bu nedenle gök bilimciler ve vatandaş bilim insanları, bir resmi en iyi nasıl sunacaklarına dair seçimler yapmak zorundadır.

True color (left) and enhanced (right) view of Jupiter a few months ago. Credit : NASA / JPL-Caltech / SwRI / MSSS / Björn Jónsson © CC NC SA

Birkaç ay önce Jüpiter'in gerçek rengi (solda) ve gelişmiş (sağda) görünümü.

Farklı filtrelerdeki ışık miktarı yeşil, kırmızı ve maviye, bazen de sarı ve mora dönüştürülür. Gerçek renk, gözümüzün nasıl tepki vereceğini taklit eder. Plüton örneğinde olduğu gibi, gerçek renk ve geliştirilmiş resimler ilki bize nasıl olacağını, ikincisi ise arazisinin ne kadar çeşitli olduğunu göstermek için genellikle birlikte yayınlanır.

Juno'nun amaçlarından biri, Jüpiter'in karmaşık atmosferini ve özellikle bulutlarını anlamaktır. Vatandaş bilim insanları tarafından işlenen resimlerin çoğu, bulutlardaki kontrastları artırıp Jüpiter'in çalkantılı doğasını gösterdi.

Birkaç ay önce Jüpiter'in gerçek rengi (solda) ve gelişmiş (sağda) görünümü.

Björn Jónsson tarafından hazırlanan bu görüntü seti, "insan gözü" görünümü ile geliştirilmiş "makine" görünümü arasındaki farkı göstermektedir. Birini diğerine tercih eden insanlar mutlaka olacaktır ancak onları yan yana görmek, birbirlerini nasıl tamamladıkları hakkında fikir verir ve evreni daha iyi anlamamıza yardımcı olur.

Bu görüntüler Juno tarafından 5 Temmuz'daki perijove (Jüpiter yörüngesindeki enberi noktası) sırasında çekildi. Bu, uzay aracının gezegen etrafındaki 43. yakın geçişiydi.