Gökbilimciler Kendi Galaksimizde Gizli Bir 'Kayıp Halka' Kara Delik İşareti Buldular

Samanyolu'nun merkezine yakın bir moleküler bulut, astronomide en çok aranan nesnelerden birinin yörüngesinde dönüyor gibi görünüyor.

Modelleme, bunun da sıradan bir kara delik olmayacağını, nadiren görülen orta ağırlık sınıfına ait bir kara delik olacağını öne sürüyor; "kayıp halka" orta kütleli kara delikler.

Eğer durum buysa, bu, galaktik merkezin yakınında bulunan beşinci aday ara kara delik olacaktır.

Şimdiye kadar yakalanması zor nesnelerin bu artan sayısı, gökbilimcilerin galaksilerin merkezlerindeki süper kütleli karadeliklerin nasıl oluştuğunu ve daha sonra bu devasa boyutlara nasıl büyüdüğünü anlamalarına yardımcı olabilir.

Japonya'daki Keio Üniversitesi'nden Miyuki Kaneko liderliğindeki bir gökbilimci ekibi, "Bu yazıda, izole edilmiş, tuhaf, kompakt bir bulutun keşfini rapor ediyoruz" diye yazıyor.

Evrendeki kara delikler iki farklı kütle rejiminde bulunma eğilimindedir. Güneş kütlesinin yaklaşık 100 katına kadar yıldız kütleli kara delikler vardır. Bunlar, ömrünün sonuna gelen büyük kütleli bir yıldızın çekirdeğinin çökmesinden veya bu tür kara deliklerin birleşmesinden oluşan kara deliklerdir.

Sonra süper kütleli kara delikler var. Bunlar, kütleleri Güneş'inkinin milyonlarca ila milyarlarca katı olan, galaksilerin merkezlerinde oturan dev chonkerlerdir.

Bu nesnelerin nasıl oluştuğu net değil ve bu, astronomların çözmek isteyeceği kozmik bir muamma.

Cevapların bulunabileceği yerlerden biri, kütleleri bu ikisinin arasında olan karadeliklerdir. Bu orta kütleli kara deliklerin (IMBH) bulunması, kara deliklerin tüm kütle aralığını eşit bir şekilde kapsadığının ve orta kütleli kara deliklerin titch ile behemoth arasındaki bir büyüme aşaması olduğunun kanıtı olacaktır.

Ancak bu orta ağırlıktaki nesnelerden yalnızca çok azı tanımlandı ve çoğu da yalnızca geçici olarak belirlendi.

Sorunlardan biri, yalnız kara deliklerin kendi başlarına herhangi bir ışık yaymamasıdır. Yalnızca muazzam yerçekiminin çevreleri üzerindeki etkisiyle, maddenin akkor halinde dönmesine neden olarak veya uzay-zaman dokusunu farklı şekillerde çekerek tespit edilebilirler.

Bu çekiş, Samanyolu'nun merkezindeki kara delik olan Sagittarius A*'nın varlığını doğrulamak için incelenen yıldız astronomları gibi uzak nesnelerin yörünge dansını etkileyebilir.

Galaktik merkez aslında oldukça kalabalık bir yer. Yıldızları doğuran türden moleküler bulutlarla dolu. Merkezi Moleküler Bölge olarak bilinir ve moleküler gaz yoğunluğu Samanyolu diskinden birkaç kat daha yüksektir.

Bölge çok yoğun olduğu için içeride ne olduğunu görmek zor olabilir ama güçlü bir radyo teleskop oradaki aktiviteyi ortaya çıkarabilir.

Ekip, uzayan şeklinin büyük olasılıkla güçlü gelgit kuvveti tarafından - yerçekimi etkileşimi - çekilmesinin sonucu olduğunu buldu.

Modellemeleri, bu etkileşimden sorumlu kütlenin Güneş'in kütlesinin yaklaşık 100.000 katı olduğunu gösterdi. Bu, bir ara kara deliği kuvvetle önerir.

Nereden gelmiş olabileceği ve nasıl oluştuğu ise cevaplanması gereken soruların başında geliyor.

Araştırma The Astrophysical Journal'da yayınlandı.