Dünya ve Ay, NASA'nın Lucy'sinden Yeni Fotoğrafta Çarpıcı Görünüyor
Uçuş, Lucy'nin cihazları test etmesine izin verdi.

NASA'nın Lucy'si, Jüpiter'in Truva asteroitlerini inceleme yolunda, ancak bir "tekrar merhaba" ve destek için gezegenimizin yanından geçti. Bu, doğru yörüngede gitmesi için gerekli olan, üç Dünya geçişinden ilkiydi ve 15 Ekim'de gerçekleşti.

Dünya’ya yaklaşırken, Lucy izleme kamerasını kullanarak Dünya'nın ve Dünya-Ay sisteminin birkaç güzel fotoğrafını çekti. Dünya görüntüsünde, en sol kenarda Etiyopya'yı görebilirsiniz.

Lucy, adını Afrika ülkesinde yer alan Hadar'da keşfedilen Australopithecus afarensis kalıntılarından alıyor. Lucy, erken Güneş Sistemi'nin fosilleri olarak kabul edilen, Truva asteroitlerindeki birden fazla cismi inceleyecek.

Black and white image of Earth centered around the India ocean. East Africa, Saudy arabia, and australia are clearly visible.

Lucy'nin Terminal İzleme Kamerası (T2CAM) tarafından görülen Dünya.

Ay ve Dünya'nın fotoğrafı geçişten iki gün önce çekildi ve Ay'ın Dünya'dan ne kadar uzakta olduğunu gösteriyor. 1,4 milyon kilometreden yakalandı.

Bir sonraki geçiş 13 Aralık 2024'te olacak. Ardından, Asteroit ana kuşağındaki asteroit Donaldjohanson'ın yanı sıra, yörüngesinde Jüpiter'den önce gelen asteroitler Eurybates, Polymetes, Leucus ve Orus'u ziyaret edecek. Lucy daha sonra, Jüpiter'i takip eden asteroit gruplarındaki ikili asteroitler Patroclus-Menoetius'a uçmadan önce, 26 Aralık 2030'da tekrar Dünya'nın yanından geçecek.

Orbit of Lucy from the frame of reference of Jupiter. Image Credit: NASA

Jüpiter'in referans çerçevesinden Lucy'nin yörüngesi.