Bilim İnsanları, Uzak Dünyaların Evreni 'Elmas Yağmuru' ile Doldurabileceğini Söylüyor

Evrendeki gezegenlere elmas yağıyor olabilir.

Bilim insanları daha önce aşırı yüksek basınç ve sıcaklıkların hidrojen ve karbonu buz devlerinin yüzeyinin binlerce kilometre altında katı elmaslara dönüştürdüğünü teorileştirmişti.

Şimdi Science Advances'te yayınlanan yeni araştırma, karışıma oksijen ekleyerek "elmas yağmurunun" düşünülenden daha yaygın olabileceğini buldu.

Neptün ve Uranüs gibi buz devlerinin Güneş Sistemimiz dışındaki en yaygın gezegen şekli olduğu düşünülüyor, bu da Evrende elmas yağmuru olabileceği anlamına geliyor.

Almanya'nın HZDR araştırma laboratuvarında fizikçi ve çalışmanın yazarlarından biri olan Dominik Kraus, elmas yağışının Dünya'daki yağmurdan oldukça farklı olduğunu söyledi.

Gezegenlerin yüzeyinin altında, elmasların oluştuğu ve 10.000 kilometreden daha aşağıda, potansiyel olarak Dünya büyüklüğündeki çekirdeklere yavaşça battığı "sıcak, yoğun bir sıvı" olduğuna inanılıyor.

Kraus, AFP'ye verdiği demeçte, düşen elmasların "yüzlerce kilometre hatta belki daha fazla" yayılan geniş katmanlar oluşturabileceğini söyledi.

Bu pırlantalar parlak olmayabilir ve "yüzük üzerindeki güzel bir mücevher" gibi kesilmeyebilirler fakat Dünya'dakine benzer şekilde oluşmuşlardır.

Süreci tekrarlamayı amaçlayan araştırma ekibi, gerekli karbon, hidrojen ve oksijen karışımını, her gün gıda ambalajları ve şişeleri için kullanılan, hazır bir kaynak olan PET plastikte buldu.

Ekip daha sonra California'daki SLAC Ulusal Hızlandırıcı Laboratuvarı'nda plastik üzerinde yüksek güçlü bir optik lazer kullandı.

Kraus, "İnanılmaz parlaklığa sahip çok, çok kısa X-ışını flaşları", nanoelmasların (çıplak gözle görülemeyecek kadar küçük minik elmaslar) sürecini izlememize izin verdi” dedi  "Bu gezegenlerde büyük miktarlarda bulunan oksijen, karbondaki hidrojen atomlarını emmeye gerçekten yardımcı oluyor, bu yüzden bu elmasların oluşması aslında daha kolay" diye ekledi.

Deney, ilaç dağıtımı, tıbbi sensörler, invaziv olmayan cerrahi ve kuantum elektroniği dahil olmak üzere geniş ve artan bir uygulama yelpazesine sahip olan nanoelmasları üretmenin yeni bir yolunu işaret edebilir.

Benjamin Ofori-Okai, "Nanodiamondların şu anda yapılma şekli, bir grup karbon veya elmas alıp patlayıcılarla patlatmaktır" dedi.

​"Lazer üretimi, nanoelmas üretmek için daha temiz ve daha kolay kontrol edilen bir yöntem sunabilir" diye ekledi.

Elmas yağmuru araştırması varsayımsal olmaya devam ediyor çünkü Güneş Sistemimizdeki en uzak gezegenler olan Uranüs ve Neptün hakkında çok az şey biliniyor.