2021'in En İyi Uzay Fotoğrafları

Uzayın bu yıl elde edilen en olağanüstü fotoğraflarına bir göz atın.

2021 uzay araştırmaları için oldukça iyi bir yıldı. Şubat ayında NASA, Perseverance Rover'ını Mars'ın Jezero kraterine başarılı bir şekilde indirdiğinde, araştırmacılara Kızıl Gezegendeki eski yaşam belirtilerini aramak için şimdiye kadar ki en iyi fırsatı verdi. Yaz boyunca, uzay şirketleri Blue Origin ve Virgin Galactic, özel vatandaşları düşük Dünya yörüngesine fırlattı. Ve noel sabahı NASA, tüm zamanların en büyük uzay teleskobu olan James Webb Uzay Teleskobu'nu başarıyla fırlattı. İşte kozmik keşif için gerçekten olağanüstü bir yıldan en iyi uzay görüntüleri.

Perseverance Rover, Temmuz 2020'de Mars'a olan uzun yolculuğuna başladı. Gezici, 18 Şubat 2021'de Kızıl Gezegenin yüzeyine indi. Yukarıda, Perseverance'ın Tehlike Kameraları (Hazcams) tarafından geri gönderilen ilk yüksek çözünürlüklü, renkli görüntü yer almaktadır.

Perseverance, Şubat 2021'den beri, gezici, bilim adamlarının daha önce şiddetli sel baskınları yaşadığına inandıkları bir yer olan Jezero Krateri'ndeki kayaları araştırıyor. Kasım ayında NASA tarafından yüklenen bu fotoğrafta, gezici Mars yüzeyinde mükemmele yakın daireler kesiyor ve daha fazla analiz için kaya örnekleri topluyor.

Mars'taki Valles Marineris kanyonu, Büyük Kanyon'dan kabaca on kat daha uzun ve beş kat daha derindir, bu da onu tüm güneş sistemindeki en büyük kanyon yapar. Mars Reconnaissance Orbiter'daki HiRISE kamerası, Arizona Üniversitesi'nin ocak ayı başlarında yayınladığı bu kareyi çekti. Araştırmacılar hala bu devasa kanyonun nasıl oluştuğunu merak ediyorlar.

Şu anda 31 yaşında olan Hubble Teleskobu, NASA'nın "süper balon" dediği şeyin bu görüntüsünü yakaladı. Yapı, parıldayan hidrojen gazı, toz ve çeşitli yaşlardaki yıldızlarla karakterize bir bulutsu olan N44'ün tanımlayıcı özelliklerinden biridir. Bilim insanları hala "süper balonun" tam olarak ne olduğunu anlamıyorlar, ancak eski süpernova kalıntıları tarafından oluşturulduğunu düşünüyorlar.

25 Aralık'ta sabahı 07:20'de James Webb Uzay Teleskobu, Kourou'daki Guyana Uzay Merkezi'nden havalandı. Tüm zamanların en büyük uzay teleskobu, önümüzdeki birkaç hafta içinde son varış noktasına doğru yola çıkacak. Bu nokta Dünya’dan yaklaşık 1 milyon mil uzakta olan, Güneş-Dünya Lagrange Noktası 2 (L2) olarak bilinen, yer çekimsel olarak kararlı bir nokta. Bu konum, gezegen güneşin etrafında dönerken teleskopun Dünya ile hizalı kalmasını sağlayacaktır. Yukarıdaki fotoğraf, teleskobun, Dünya'nın yörüngesinden ayrılmadan önceki son görüntüsüne ait.