Tuhaf Kuantum “Karşı Aktarım” Testinde Solucan Delikleri Bulunabilir
Deney, eğer gerçekleştirilirse, farklı fiziksel teorileri test etmek için kullanılabilir.

Birleşik Krallık'ta bir fizikçi, kuantum bilgisayarlarında yeni bir cisimsiz taşıma yöntemi önerdi. Bir parçacığın bir yerde yok edildiği ve daha sonra bir bilgi alışverişinin ardından başka bir yerde yeniden yaratıldığı bir kuantum ışınlanma sistemine güvenmek yerine, karşı aktarım (counterportation) adı verilen yeni sistem bir parçacığın burada kaybolup orada yeniden ortaya çıkması için bilgiye bile ihtiyacı olmadığını iddia ediyor. Yerel solucan deliklerini kullanırdı.

Yani kuantum dünyasında ışınlanma var ve şimdi solucan delikleri olabilir mi? Solucan delikleri, ayrı uzay-zaman bölgeleri arasındaki (hala teorik) bir bağlantıdır. Resmen Einstein-Rosen Köprüleri olarak adlandırılırlar ve Einstein'ın genel göreliliğinin özel bir çözümüdürler. Teorik olarak, bir kişi bir solucan deliğinden geçerek kendini hem uzun zaman önce hem de çok çok uzak bir galakside bulabilir.

Bristol Üniversitesi'nden Hatim Salih, bir açıklamada, “Keskin ayrım burada. Karşı aktarım, ışınlanmanın nihai amacına, yani cisimsiz taşımaya ulaşırken, bunu kayda değer biçimde herhangi bir algılanabilir bilgi taşıyıcısı olmadan yapar.” dedi.

Solucan delikleri, karşı aktarım konsepti için iyi bir aday gibi görünüyor ve solucan delikleri tuhaf geliyorsa, parçacık veya bilgi alışverişi olmadan bu taşıma fikri kesinlikle saçma görünüyor. Ancak kuantum dünyasında, kahvaltıdan önce altı imkansız şeye inanmaya başlasanız iyi olur. Ve bunların arasına karşı olgusal kesinlik kavramını dahil etmek isteyebilirsiniz.

Bu fikri son derece basitleştirmek için, bir sistem hakkında bir şeyler öğrenmede ölçüm eksikliğini kullanmak mümkündür - bu çerçevenin izin verdiği, ancak kuantum mekaniğinin diğer yorumlarının hoş karşılanmadığı bir şeydir. Kuantum bilgisayarlarda bu, bilgisayarı fiilen çalıştırmadan bir hesaplamanın sonucunu elde etmeye benzer. Şimdi, yokluğundan ölçüm yapmaya izin veren bazı tuhaf etkiler vardır. Hayalet görüntüleme böyle bir örnektir, ancak bu sadece bir kuantum etkisi değildir - bu klasik bir etkidir.

Ve Salih, karşı olgusal kuantum hesaplamadan, parçacık değişimi olmadan bu cisimsiz taşımayı yaratacak bir şema buldu.

Salih, "Bu, birkaç yıldır üzerinde çalıştığımız bir kilometre taşı. Uzay-zamanın gerçek doğası gibi evrenle ilgili yeni ve kalıcı bulmacaları keşfetmek için teorik ve pratik bir çerçeve sağlıyor.” diye ekledi.

Bu planı, yalnızca karşı aktarım yaklaşımının mümkün olup olmadığına bakmakla kalmayacak, aynı zamanda temel uzay-zaman teorilerini test etmek için de kullanılabilecek gerçek bir deneye dönüştürmek için planlar yapılıyor.

Çalışma Quantum Science and Technology dergisinde yayınlandı.