Hubble, UGC 2890'ın Nefes Kesen Yeni Görüntüsünü Paylaştı

NASA/ESA Hubble Uzay Teleskobu yandan sarmal gökada UGC 2890'ın güzel bir görüntüsünü üretti.

UGC 2890, Camelopardalis takımyıldızında yaklaşık 30 milyon ışık yılı uzaklıkta yer almaktadır.

LEDA 14123 veya IRAS 03504+7246 olarak bilinen bu sarmal gökadanın çapı 45.000 ışık yılıdır.

2009'da gökbilimciler, UGC 2890'da feci derecede güçlü bir Tip II süpernova patlaması tespit ettiler.

SN 2009bw olarak adlandırılan süpernova çoktan gözden kaybolmuş olsa da Hubble kısa bir süre önce bu patlayıcı olayın sonuçlarını incelemek için düzenli gözlem programına ara verdi.

Hubble gökbilimcileri, "Tip II süpernova, devasa bir yıldızın şiddetli ölümüne işaret eden olağanüstü derecede enerjik bir patlamadır" dedi.

Nükleer füzyonu beslemek için gerekli elementler tükenirken, devasa bir yıldızın çekirdeği titreşir ve enerji üretmeyi durdurur.

Yerçekiminin ezici kuvvetini destekleyecek hiçbir şey olmadığından, yıldızın çekirdeği küçülür ve sonra aniden patlar, yıldızın dış katmanlarının içeriye doğru çökmesine ve bir süpernova patlaması olarak uzaya sıçramasına neden olur.

Renkli görüntü, Hubble'ın Gelişmiş Araştırma Kamerası (ACS) ile spektrumun görünür ve yakın kızılötesi bölgelerinde alınan ayrı pozlamalardan yapılmıştır.

Çeşitli dalga boylarını örneklemek için iki filtre kullanıldı.

Renk, ayrı bir filtreyle ilişkili her tek renkli görüntüye farklı tonlar atamaktan kaynaklanır.

Gökbilimciler, "Bu gözlem, Tip II süpernovalara yönelik birçok Hubble araştırmasından biridir" dedi.

Bu, sonunda Tip II süpernovaları yaratan yıldız türlerine ilişkin içgörüleri ortaya çıkaracak ve aynı zamanda devasa süpernova patlamalarından kurtulan yıldızları ortaya çıkaracaktır.