Hubble, Spiral Galaksi IC 342'yi İnceliyor

IC 342, Camelopardalis takımyıldızında yaklaşık 8,9 milyon ışık yılı uzaklıkta yer almaktadır.

Bu Hubble görüntüsü, Camelopardalis takımyıldızı yönünde 8,9 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan bir sarmal gökada olan IC 342'yi göstermektedir.

IC 342, 1892'de İngiliz astronom William Frederick Denning tarafından keşfedildi.

UGC 2847, LEDA 13826 ve Caldwell 5 olarak da bilinir ve IC 342/Maffei grubundaki en parlak gökadalardan biridir.

IC 342 parlak olmasına rağmen, gökyüzünün parıldayan kozmik gaz, parlak yıldızlar ve karanlık, engelleyici tozla dolu olduğu Samanyolu diskinin ekvatorunun yakınında yer alır.

Gökbilimcilerin karmaşık sarmal yapısını görebilmeleri için Samanyolu'nun içinde bulunan büyük miktarda malzemeye bakmaları gerekir.

Sonuç olarak IC 342'nin fark edilmesi ve görüntülenmesi nispeten zordur ve bu da onun ilgi çekici takma adının ortaya çıkmasına neden olur: "Gizli Galaksi".

Hubble gökbilimcileri, "Göreceli olarak parlak 8,4 büyüklüğüne rağmen, bu gökada gökyüzünde göze çarpmıyor" dedi.

"Bu, Samanyolu'nun kalın kozmik gaz, karanlık toz ve görüşümüzü engelleyen parlayan yıldızlarla dolu inci diskinin ekvatorunun yakınında görünüyor. Bu, IC 342'ye Gizli Galaksi takma adını kazandırdı."

“Bu kadar çok yıldızlararası madde tarafından gizlenmeseydi, Gizli Galaksi, gökyüzümüzdeki en parlak galaksilerden biri olurdu” diye eklediler.

Nispeten yakın bu gökada, kabaca 50.000 ışık yılı genişliğinde ve milyarlarca yaşında.

IC 342'nin merkezinin ışıltılı, karşıdan görünümü, parlak bir sıcak gaz ve yıldız çekirdeğini saran muhteşem kollarda iç içe geçmiş toz filizlerini gösterir.

Araştırmacılar, "Bu çekirdek, iyonize hale gelen bir atomik hidrojen alanı olan H II çekirdeği adı verilen belirli bir bölge türüdür" dedi.

Bu tür bölgeler, birkaç milyon yılda binlerce yıldızın oluşabileceği yıldızların enerjik doğum yerleridir.

Her genç, aşırı sıcak mavi yıldız, çevresindeki hidrojeni daha da iyonize eden morötesi ışık yayar.