Güneşin Bu Çarpıcı Fotoğrafı, Kaotik Detayları Ortaya Çıkarıyor

Güneşimizin 300 mega piksellik bir fotoğrafına bakıyorsunuz. Astrofotoğrafçı Andrew McCarthy, özel olarak geliştirilmiş bir teleskop kullanarak 150.000'den fazla fotoğraf çekti ve fotoğrafları bu muhteşem tek görüntüde birleştirdi.

McCarthy, "Tüm verileri yığınlamak yaklaşık 10 saat ve ham yığından nihai görüntüye getirmek 3-4 saat sürdü" dedi.

McCarthy, geliştirilmiş bir Explore Scientific AR127 teleskopu kullandı ve her biri 2,1 mega piksellik ve 16 bitlik tüm görüntüleri almak için hızlı bir yakalama tekniği kullandı. Filtreler ve işlemler, yıldızımızın en dıştaki ikinci katmanı olan Güneş'in kromosferinde neler görülebileceğini gösteriyor.

McCarthy, görüntüleri 29 Kasım 2021'de Arizona'daki evinin arka bahçesinden çekti.

Görüntüye “Ateş ve Füzyon” adı verildi ve Güneşimizin kaotik doğasını vurguluyor. McCarthy kendi web sitesinde, bu kıvranan plazma topunun "yüzeyden yılan gibi uzanan çıkıntılar ve iplikçiklerle, cüce gezegen boyutunda akıntılara" sahip olduğunu söylüyor. “Kör edici enerji patlamaları, artan manyetik aktivite alanlarından kaynaklanır, güneş yüzeyini iter ve çeker ve atmosferinde büyüleyici desenler yaratır.”

McCarthy Twitter'da yaptığı açıklamada, “Kullandığım filtreleme ile atmosfer aslında güneş ışığını engelliyor, bu yüzden görüntü kenarlara doğru daha koyulaşıyor” dedi.

McCarthy, Güneş'in her türlü görünümü için bir filtrenin zorunlu olduğunu söylüyor. “Ne yaptığınızı bilmiyorsanız bu tür şeylere kalkışmamanızı şiddetle tavsiye ediyorum. İnsanlar Güneş'i teleskopla görmeye çalışırken kör oldular. Teleskop, Güneş'ten gelen yalnızca belirli bir ışık bandını gösterecek şekilde özenle ayarlandı" dedi.

McCarthy'nin bu harika çalışmalarının daha fazlasını Twitter ve Instagram'da görebilirsiniz ve web sitesinden görüntüleri gerçek boyutlarında indirilebilirsiniz.