Dünya En Son Neandertaller Zamanında Görülmüş Bir Cismi Görmek Üzere
En son görüldüğünde, insanlık daha yeni yayılmaya başlamıştı.

Önümüzdeki birkaç ay boyunca gökyüzüne bakarsanız, en son Neandertaller Dünya'da yürürken görülmüş bir cismi görebilirsiniz.

2 Mart 2022'de Zwicky Geçici Tesisi’ndeki gök bilimciler, geniş alanlı bir araştırma kamerası kullanarak bir kuyruklu yıldız keşfettiler. Kuyruklu yıldızın Güneş'in yörüngesini her 50.000 yılda bir tamamladığı tahmin ediliyor, bu da kuyruklu yıldızı en son, insanların Asya ve Avrupa'da yayılmaya başladığı Üst Paleolitik dönemde gördüğümüz anlamına geliyor.

"C/2022 E3 (ZTF)" olarak adlandırılan kuyruklu yıldız şu anda teleskopsuz görülemeyecek kadar sönük. Ancak 2023 Ocak ayı sonu ve Şubat ayı başında çıplak gözle görmek mümkün olabilir.

Tweet linki.

Kuyruklu yıldız şu anda 12 Ocak'ta gerçekleşecek günberiye (Güneş'e en yakın yaklaşımı) yaklaşıyor. 1 Şubat'ta, yerberi olarak bilinen, Dünya'ya en yakın olacak. Bu noktada, çıplak gözle görünür olabilir, ancak Sky at Night, Neowise kuyruklu yıldızının göz kamaştırıcı görüntüsünden ziyade, muhtemelen bir tebeşir tahtası üzerindeki tebeşir tozu lekesi gibi görüneceğine işaret ediyor.

Koma gözlemlenmeden önce asteroit olduğuna inanılan kuyruklu yıldız, 1.2 metrelik bir teleskop kullanılarak keşfedildi. Dünyayı yaklaşık 44 milyon kilometre mesafeden güvenli bir şekilde geçecek.