Soğuk Algınlığından T Hücreleri COVID-19'a Karşı Korunmaya Yardımcı Olabilir

Tüm evde ya da iş yerinde COVID-19 testinin pozitif çıktığı, ancak bir kişinin testlerinin sürekli olarak negatif çıktığı bir durumla karşılaştığınız durumlar olmuştur. Bu, SARS-CoV-2'ye maruz kalmalarından testin doğruluğuna kadar birçok farklı nedenden dolayı olabilir, ancak gözden kaçan bir faktör de vücutların daha önce soğuk algınlığı ile nasıl başa çıktığı olabilir.

Nature Communications dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, önceki bir soğuk algınlığı koronavirüs enfeksiyonu tarafından oluşturulan yüksek düzeyde T hücreleri - bağışıklık sisteminin önemli beyaz kan hücreleri - COVID-19'a karşı bir miktar koruma sağlıyor gibi görünüyor.

Imperial College London liderliğindeki bilim insanları, çalışmalarına Birleşik Krallık'taki çoğu insanın SARS-CoV-2'ye karşı ne bulaştığı ne de aşılandığı Eylül 2020'de başladı. Son 6 gün içinde laboratuvar onaylı SARS-CoV-2 enfeksiyonu olan biriyle yaşayan 52 kişiden kan örnekleri aldılar. Ekip daha sonra enfekte olmayan 26 kişinin kanında bulunan çapraz reaktif T hücrelerinin seviyelerini, enfekte olan 26 kişiyle karşılaştırdı. Bulguları, önceki soğuk algınlığı koronavirüs enfeksiyonlarının neden olduğu daha yüksek T hücre seviyelerine sahip kişilerin COVID-19 için pozitif test etme olasılığının daha düşük olduğunu gösterdi.

Imperial's National Heart'tan çalışmanın ilk yazarı Dr. Rhia Kundu yaptığı açıklamada, "SARS-CoV-2 virüsüne maruz kalmak her zaman enfeksiyonla sonuçlanmaz, bunun nedenini anlamaya hevesliydik. Soğuk algınlığı gibi diğer insan koronavirüsleri ile enfekte olduğunda vücut tarafından oluşturulan önceden var olan yüksek T hücrelerinin seviyelerinin COVID-19 enfeksiyonuna karşı koruma sağlayabileceğini bulduk. Bu önemli bir keşif olsa da, bu yalnızca bir koruma şeklidir ve kimsenin tek başına buna güvenmemesi gerektiğini vurgularım. Bunun yerine, kendinizi COVID-19'a karşı korumanın en iyi yolu, takviye dozunuzu almak da dahil olmak üzere tam aşı olmaktır." dedi.

Bağışıklık sistemi, her biri kendi amacına hizmet eden her türden asker ve silahtan oluşan oldukça karmaşık bir ordu gibidir. T hücreleri, belirli yabancı parçacıkları almak için özel olarak eğitilmiş bir tür beyaz kan hücresi olan birimlerden sadece biridir. Bu çalışmanın gösterdiği gibi, T hücreleri, yapılarında benzerlikleri paylaşan ilgili virüslere yanıt vererek çok yönlü olabilir.

Daha da önemlisi, çalışmada tanımlanan T hücreleri, dış yüzeyindeki spike protein yerine virüsün içindeki proteinlere saldırarak koruma sağlıyor. Virüsün "iç" kısmının mutasyona uğrama ve değişme olasılığı daha düşük olduğundan, bu, T hücrelerinin antikorlar gibi bağışıklık sisteminin diğer yüzlerine göre daha uzun süreli koruma sağlayabileceği anlamına gelir. Araştırmacılar, bu bilginin yeni nesil aşıları geliştirirken akılda tutulması gereken hayati bir fikir olabileceğini söylüyor.

"Spike protein, aşı kaçış mutantlarının evrimini yönlendiren aşı kaynaklı antikordan gelen yoğun bağışıklık baskısı altındadır. Buna karşılık, tanımladığımız koruyucu T hücreleri tarafından hedeflenen dahili proteinler çok daha az mutasyona uğrar. Sonuç olarak, çeşitli SARS arasında yüksek oranda korunurlar. -CoV-2 varyantları, omikron dahil. Bu korunmuş, dahili proteinleri içeren yeni aşılar, bu nedenle, mevcut ve gelecekteki SARS-CoV-2 varyantlarına karşı koruma sağlaması gereken geniş ölçüde koruyucu T hücresi tepkilerini indükleyecektir." diye açıkladı çalışmanın yazarı ve Imperial'deki NIHR Solunum Enfeksiyonları Sağlığı Koruma Araştırma Birimi Direktörü Profesör Ajit Lalvani.