Bunlar, Venüs Yüzeyinin Şimdiye Kadar Çekilmiş Tek Fotoğrafları
Elimizdeki her şey 1970'ler ve 80'lerdeki bir avuç Rus görevinden geliyor.

Güneş Sistemi'ndeki diğer kayalık gezegenlerin yüzeyleri söz konusu olduğunda, Mars muhtemelen hem yörüngeden hem de kayalık arazisini yüzeyden haritalandıran ve yakalayan birkaç iniş ve keşif aracı tarafından en iyi fotoğraflanan gezegendir. Merkür de oldukça iyi haritalanmış ve görüntülenmiştir. Ancak, Venüs'ün yüzeyinden yalnızca bir avuç fotoğrafımız var ve 40 yılı aşkın süredir yeni fotoğraf yok.

Bu sadece uzay ajanslarının tembelliği meselesi değil – Venüs fotoğraflanması kolay bir gezegen değil. 20 kilometre boyunca uzanan kalın bir bulut örtüsüyle kaplı. Katman, gezegen yüzeyinin yaklaşık 48 ila 60 kilometre üzerinde. Bu bulutlar, 32 kilometreye kadar inip 90 kilometreye kadar uzanan daha büyük bir sis katmanı içinde yer alıyor.

Görünür ışık kullanarak onu yörüngeden incelemek hiç de kolay değil. Bu nedenle, Venüs gözlemleri, kalın bulutları delip pürüzlü yüzeyini ortaya çıkarabilen radar teknolojisine dayanmıştır. Araştırmacılar gününün ne kadar yavaş geçtiğini bu şekilde belirlediler. Peki ya yüzeyin kendi gözlerimizle nasıl göründüğünü görmek istersek? Bu, güçlü robotik kaşifler için bile son derece riskli bir iş.

Volcanic terrain with sandy areads, small rocks and the jagged rim of the spacecraft all under a with a yellowy hue

Venera 13 ön kamerasından Venüs yüzeyi. Rus Bilimler Akademisi / Ted Stryk.

Atmosfer ağırdır ve Dünya'da deniz seviyesinde deneyimlediğimiz basıncın 93 katı bir basınçla yüzeye bastırır. Sülfürik ve hidroklorik asit gibi reaktif bileşiklerin küçük izleri bulunsa da, çoğunlukla karbondioksitten oluşur. Aynı zamanda kurşunu eritecek kadar da sıcaktır. Venüs'teki her şey, onu iniş yapanlar için olabilecek en az dostça ortam haline getirir ve bu nedenle yüzeyden yalnızca sınırlı gözlemlerimiz var. Ancak Sovyet bilim insanlarının çabaları sayesinde elde edilen bazı fotoğraflar var.

sandy terrain and a few rocky outcrops in the yellowy hue of the venusian sky

Venera 13 arka kamerasından Venüs yüzeyi. Rus Bilimler Akademisi / Ted Stryk.

İlki, 1 Mart 1966'da Venüs'e zorunlu iniş yapan Venera 3'tü. Bu, bir uzay aracının başka bir gezegenin yüzeyine ilk kez ulaşmasıydı. Sonraki üç görev, gezegenin atmosferine dair fikirler sağladı, ancak yüzeye ulaşmadan yok edildi. Venera 7'nin Venüs'e yumuşak iniş yapması ancak 1970 yılında gerçekleşti - başka bir gezegene ilk başarılı iniş ve cehennem dünyasında 23 dakika boyunca çalışan ilk veri iletimi. Bunu iki yıl sonra Venera 8 izledi.

A very rocky region and a very slabby 7 sandy areas are seen in these views from the first images ever took on Venus.

Venera 9 ve Venera 10 Venüs görüntülerinin işlenmiş ve renklendirilmiş halleri (üstte) ve orijinal halleri. Rus Bilimler Akademisi / Ted Stryk.

1975'te işler değişti: Venera 9 ve 10, sadece üç gün arayla gezegene indi ve yüzeyin fotoğraflarını çekti. Sonraki iki inişte kamera arızası oldu, ancak gökyüzünün rengiyle ilgili verileri yakalamayı başardılar. Son olarak, 1982'de Venera 13 ve 14, gezegenin ilk renkli görüntülerini verdi. Bu çekimler, bunaltıcı sarı/turuncu bir gökyüzünün altında koyu pas renkli bir yüzeyi ortaya çıkardı. Böylesine cehennem gibi bir dünya için çok uygun.

The surface seen by Venera 14 is more slabby and less sandy than what's shown by Venera 13.

Venera 14 arka kamerasından Venüs yüzeyi. Rus Bilimler Akademisi / Ted Stryk.

Venera görevleri büyük başarılardı, ancak Venüs yüzeyini son görüşümüz olmayacaklar. NASA'nın DAVINCI görevinin 2029'da fırlatılması ve iki yıl sonra inmesi bekleniyor. Atmosferi inceleyecek ve yüzeyin yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını çekecek. Umarız NASA, VERITAS'ta olduğu gibi bu görevi ertelemez ve Venüs yüzeyinin yeni görüntüleri olmadan 50 yıl dönüm noktasına ulaşmayız.