Uzaylı Telefon Görüşmeleri Kuantum Olabilir ve Biz Onları Duymaya Hazır Değiliz
Uzaylı radyo dalgalarıyla dolu olması gereken bir galaksi için uzay son derece sessiz görünüyor.

Yeni bir araştırmaya göre bunun nedeni belki de dünya dışı varlıkların bizim onları duyacak doğru kuantum ekipmanına sahip olmadığımızı görebilmeleri olabilir. En azından henüz değil.

Elbette, yıllarca süren araştırmaların yıldızlar arasında insan olmayan bir zekadan en ufak bir mırıltı bile sağlayamamasının bir sürü makul açıklaması var.

Belki hepsi çok korkmuştur. Belki de hepsi çoktan ölmüştür. Belki de biz çok sıkıcıyız. Belki de sadece sabırlı olmamız gerekiyordur. Belki de gerçekten yalnızızdır.

Ya da Edinburgh Üniversitesi'nden teorik fizikçi Latham Boyle'a göre uzaylılar, bant genişliklerine daha fazlasını sığdırmak için kübit kullanmanın faydalarını keşfettikleri için eski tarz için fazla havalı olabilirler.

“Yıldızlararası kuantum iletişim olasılığı ilgi çekicidir çünkü yıldızlararası iletişim kavramını temel yollarla genişletmektedir,” diye açıklıyor Boyle arXiv ön hakemlik sunucusundan indirebileceğiniz makalesinde.

Eğer kuantum iletişimi varsa, bu gezegenimizdeki ileri teknolojiler için bir kazanç olabilir, ancak süreç, bazı ciddi ekipman yükseltmeleri olmadan bunu tespit etmemizi imkansız hale getirecektir.

Klasik iletişim, bir mesaj göndermek için elektromanyetik dalgaların temel özelliklerinden yararlanır.

Fotonların sayıları ya da frekansları gibi özelliklerinin değiştirilmesi, yıldızlararası hiçliğin uçsuz bucaksız alanlarında okunabilir kalan bilgileri aktarabilir ve bizim gibi teknolojik türlerin sesleri, görüntüleri ve metinleri ışık hızında iletmesini sağlar.

İnsanların geçtiğimiz yüzyılda keşfettiği gibi, bir ışık dalgasının boyutu ve kıpırdanma uzunluğundan daha fazlası vardır.

Kuantum mekaniği, klasik fiziğin kumarla buluştuğu yerdir ve olasılık matematiğini parçacıkların nasıl işlediğini belirleyen yasalarla birleştirir.

Evren hakkındaki bu garip düşünce tarzına dayanarak, ışık dalgaları bir durum bulanıklığı içinde var olabilir, kaderlerini birbirine karıştırabilir, böylece özelliklerinin toplamı, tek tek fotonların tek başına yapamayacağı şekilde hesaplamak, gözlemlemek, iletişim kurmak ve hatta bilgi ışınlamak için kullanılabilir.

Deneyler, bir fotonun olasılığının bulanık durumunun oldukça etkileyici mesafelerde bozulmadan kaldığını göstermiştir, bu da yıldızlararası kuantum ağları kavramını prensipte uygulanabilir kılmaktadır.

Boyle, uzaylıların klasik iletişim teknolojisi yerine ışığın kuantum doğasından nasıl yararlanabileceklerini düşünmek için her birinin bilgi kapasitesini ve hataların klasik, kuantum ve birleşik iletimleri bozabileceği farklı yolları karşılaştırdı.

Herhangi bir mesafeye doğru bir radyo sinyali göndermek, alıcının ışık dalgalarının en azından küçük bir kısmını yakalamasına bağlıdır. Teorik olarak, tek bir foton anlamlı bir bilgi parçasını iletebilir ve yol boyunca boşlukta kaybolan ışık dalgaları için bol miktarda fazlalık sağlar.

Kuantum bağlantısı için durum böyle değildir; burada birden fazla foton tek bir iletime katkıda bulunur ve mesajın doğru bir şekilde yorumlanabilmesi için bunların çoğunun hassas halleriyle alınması gerekir.

Boyle'un hesabına göre, yeterli kuantum durumunun yolculuk boyunca hayatta kalmasını sağlamak için herhangi bir verici ve alıcı çanağın 100 kilometreden (60 milden) daha geniş olması gerekir.

Bu aynı zamanda en iyi durum senaryosudur ve en yakın galaktik komşumuzdan Dünya atmosferinden kolayca geçebilecek en yüksek frekanstaki dalgaları iyimser bir şekilde toplar.

Daha küçük çanaklar daha kısa dalga boylarını toplayabilir, ancak bunların yeterli foton toplama umuduna sahip olması için Ay'da olduğu gibi atmosferimizin üzerinde olmaları gerekir.

Ya da daha küçük çanaklar, kuantum sinyallerine klasik sinyallerin eşlik ettiği iki yönlü bir döngüde kullanılabilir ve hata düzeltme süreci, yol boyunca birkaç fotonun daha kaybolmasına izin verecek kadar hafifletilebilir.

Bununla birlikte, bize kuantum dilinde bağırmak isteyen herhangi bir uzaylı, gezegenimizi sağır kulaklara düşeceği sonucuna varacak kadar ayrıntılı bir şekilde görecek teknolojiye sahip olacaktır. Dolayısıyla, denemeye bile zahmet etmezler.