Europa'nın Buzlu Yüzeyinin İnanılmaz Detayları Şimdiye Kadarki En Yüksek Çözünürlüklü Görüntüde Ortaya Çıktı
Bilim insanları Juno tarafından toplanan verileri analiz etmekle meşguller ve birkaç bilgi paylaşıyorlar.

NASA'nın Juno'su, gök cisminin yirmi yıldaki en yakın görüntüsünü sağlayan Europa uçuşunu tamamladı. Jüpiter'in ikinci ayı, buzlu dış yüzeyinin altında derin bir okyanus saklar ve gezegenimizin ötesinde yaşam için en iyi adaylardan biridir. Şimdi NASA, Europa'nın şimdiye kadarki en yüksek çözünürlüklü görüntüsünü yayınladı ve bu donmuş dünyanın karmaşık yüzeyi net bir şekilde görülüyor.

Görüntü 150'ye 200 kilometre olup, bu ay için tipik olan ince olukları ve çift sırtları göstermekte. Notaya benzeyen bir yapı var. Görüntünün üst kısmında, muhtemelen yüzeyin altından gelen püskürmelerle ilgili karanlık noktalar var. Bununla birlikte, şaşırtıcı olan şey, kraterlerin olmamasıdır. Gök cisimleri genellikle küçük ve büyük çarpmalarla çukurlaşmış gibi görünür, ancak Europa'nın yüzey değişiklikleri, 20 ila 180 milyon yıl önce oluşmuş genç bir yüzeyi göstermektedir.

The Full glorious image of Europa’s surface. Image Credit: NASA/JPL-Caltech/SwRI

Europa'nın yüzeyinin tam muhteşem görüntüsü.

Bu görüntüyle ilgili muhtemelen şaşırtıcı bir gerçek, görüntünün Europa'nın gece tarafından gelmesidir. Juno'nun Yıldız Referans Ünitesi (SRU) - uzay aracını yönlendirmek için kullanılan bir yıldız kamerası - düşük ışıkta fotoğraflar çekebilir ve Jüpiter'in yansıttığı dağınık güneş ışığıyla ayın yüzeyini görmek için mükemmeldir.

Fotoğraf, yaklaşık olarak Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS) ile Dünya yüzeyi arasındaki mesafe olan 412 kilometre yükseklikte çekildi ve piksel başına 256 ila 340 metre çözünürlüğe sahip. Uzay aracı, uçuş sırasında ISS'den üç kat daha hızlı olan saniyede 24 kilometre hızla hareket ediyordu.

SRU'nun baş araştırmacılarından Heidi Becker bir açıklamada, "Bu görüntü, böyle bir çözünürlükte ve bu kadar açıklayıcı aydınlatma koşulları altında daha önce görüntülenmemiş bir bölgede inanılmaz düzeyde bir ayrıntıyı ortaya çıkarıyor." dedi.

"Ekibin bilim için bir yıldız takip kamerası kullanması, Juno'nun çığır açan yeteneklerinin harika bir örneğidir. Bu özellikler çok ilgi çekici. Nasıl oluştuklarını ve Europa'nın tarihiyle nasıl bağlantı kurduklarını anlamak, buzlu kabuğu şekillendiren iç ve dış süreçler hakkında bize bilgi veriyor."

Ekip şu anda, Europa uçuşu ve 7.5 saat sonraki Jüpiter uçuşu sırasında çeşitli araçlar tarafından toplanan tüm verileri analiz etmekle meşgul. Bu, uzay aracının dev gezegen çevresindeki 45. yörüngesiydi.

Güneybatı Araştırma Enstitüsü'nden Juno Baş Araştırmacısı Scott Bolton, "Juno, tamamen Jüpiter odaklı başladı. Ekip, genişletilmiş görevimiz sırasında araştırmamızı dört Galile uydusundan üçünü ve Jüpiter'in halkalarını içerecek şekilde genişlettiğimiz için gerçekten heyecanlı." dedi.

"Juno, Europa'nın bu uçuşuyla, Jüpiter'in en ilginç iki ayını yakından görmüş oldu ve bunların buz kabuğu tabakaları birbirinden çok farklı görünüyor. 2023'te Güneş Sistemi'ndeki en volkanik cisim olan Io da aralarına katılacak."

Juno, Jüpiter'in ayı Ganymede’nin - Güneş Sistemi'nin en büyük ayı - yanından geçen yıl uçtu.